Get the look

Productverpakkingen op een hoger niveau

Een verpakking is slechts één deel van een samenhangende huisstijl die je hele marketing kan versterken. Van de kleuren tot de typografie: de verpakking een reflectie van je merkidentiteit en het is vaak de eerste (en definitieve) indruk die een klant van je bedrijf krijgt. Bedenk dit: als klanten een bestelling online plaatsen, is je verpakking het eerste wat ze zien als hun bestelling aankomt. En als klanten iets kopen in je fysieke winkel, geeft een bedachtzame verpakking ze een positieve, memorabele indruk lang nadat ze zijn vertrokken.

Of je nu een aankoop in je winkel inpakt of je voorbereidt om een bestelling te verzenden, je kunt de uitstraling en persoonlijkheid van je bedrijf gebruiken (inclusief logo, merkkleuren en typografie) om de productverpakking van je merk te verbeteren met stickers, postkaarten, hang tags en meer. Chris Johnson, een ontwerper voor 99designs by Vistaprint, maakte een logo voor Lune Candles met kleuren, lettertypen en ontwerpelementen die op allerlei materialen goed werken. Wil je je verpakking verbeteren? Hier zijn een paar dingen om aan te denken bij het creëren van je eigen look.

Begin met een logo

Als je een bedrijf begint, is een logo een van de eerste dingen die je nodig hebt. Het is een visuele vertegenwoordiging van je merkidentiteit en moet op al je marketingmateriaal staan... inclusief verpakkingen. Bedenk bij het maken van je logo ook hoe je het kunt gebruiken om je merk te promoten op verschillende voorwerpen. Hier kun je zien hoe Lune Candles het volledige logo met beeld en tekst op bepaalde verpakkingen gebruikte en aangepaste versies op andere. De halve maan staat op stickers, terwijl hun merknaam uitgeschreven staat op hang tags.

Of je nu een gloednieuw bedrijf opricht en een logo nodig hebt, of je huidige logo een nieuwe boost wilt geven, de experts van 99designs by Vistaprint kunnen je helpen.

Kleurenpalet

Je moet aan veel verschillende dingen denken als je kleuren voor je merk kiest. Wil je energieke, warme tinten of kalmerende, koele kleuren? Blauwe tinten werken goed bij Lune Candles; ze verwijzen naar de merknaam die inspiratie haalt uit de lucht en de prachtige kleuren van de avondhemel. Hier gebruikt het kaarsenbedrijf verschillende blauwtinten en kleurencombinaties die in het merk voorkomen om de verschillende verpakkingsmaterialen dynamiek te geven. En dankzij een consistent kleurenpalet kan Lune allerlei combinaties maken om stickers, hang tags en postkaarten te maken die net een beetje anders zijn... maar toch heel goed bij het merk passen.

99designs by Vistaprint kan je helpen als je een steuntje in de rug kunt gebruiken bij het onderzoeken welke kleuren elkaar aanvullen en bij je merk passen.

Typografie

Als je typografie voor je huisstijl kiest, moet het makkelijk te lezen zijn en de aandacht trekken. Je lettertypekeuze communiceert ook de toon, stemming en persoonlijkheid van je merk. Het moet er goed uitzien op al je verpakkingsmaterialen. Gebruik telkens hetzelfde lettertype (of twee) om je merkidentiteit te versterken, of dat nu op een hang tag of productetiket is.

Hier voelt Lune Candles' primaire lettertype fris als op de pagina van een leesboek. Aparte details en een gouden afwerking geven het hemelthema weer. Het secundaire lettertype is een schreefloos lettertype dat wat eenvoudiger en nog makkelijker te lezen is... perfect voor grotere blokken tekst op flyers en folders.

De volledige collectie

Creëer een serie verpakkingselementen die goed werken voor jouw bedrijf en hou het kleur- en lettertypegebruik consistent. Wat ook belangrijk is: denk na over wat je verkoopt en hoe je dat wilt verpakken. Verkoop je alleen online? Dan heb je misschien geen papieren tassen nodig. Verkoop je losse thee? Verpak je product dan bijvoorbeeld in aardewerken potjes waar je een sticker op kunt doen.

Neem nu een kijkje bij alles wat Lune Candles gebruikt om productverpakkingen te maken die als een geheel aanvoelen en er geweldig uitzien.

  1. Papieren tassen.

    Zet (of plak) je logo op een gewone papieren tas en voilà, je hebt meteen een merktas.
  2. Hang tags.

    Bevestig hang tags aan je producten met een lint of draad in je merkkleuren.
  3. Stickers.

    Gebruik ronde stickers op vel om gewone dozen in bedrijfsverpakkingen te veranderen.
  4. Notitiekaarten.

    Maak bedankkaarten om bij elke bestelling te doen. Zet er folie-reliëfdruk op om het net iets specialer te maken.
  5. Postkaarten.

    Kondig een speciale sale of een nieuw product aan met een postkaart - kraftpapier voegt extra textuur toe.
  6. Stickers op rol.

    Met stickers op rol voeg je eenvoudig een logo toe op bijna alles wat je verkoopt.

Maak kennis met de ontwerper

Chris Johnson van 99designs heeft dit logo gemaakt voor Lune, een kaarsenbedrijf. Het logo haal inspiratie uit de hemel en handgetekende elementen. "Ik heb een halve maan gemaakt met een effect van druipend kaarsvet, wat een boodschap geeft over het product: kaarsen."

Chris is een allround designer die graag leuke kleurrijke ontwerpen en bewegende beelden maakt in felle kleuren. Hij maakt deel uit van het 99designs by Vistaprint-netwerk. Neem een kijkje in zijn portfolio als je met hem wilt samenwerken om een look voor je merk te maken.

99designs by Vistaprint kan je helpen een logo of huisstijl te maken die goed tot zijn recht komt op verpakkingen. En als je eenmaal een fantastisch logo-ontwerp hebt, kun je het tot leven brengen met bijpassende verpakkingselementen (zoals die van Lune) die je klanten zeker zullen waarderen.

Gerelateerde producten

Heeft je bedrijf een rebranding nodig in 2021?

Is het tijd voor een rebranding?

Meer informatie

13 betaalbare marketingideeën voor kleine ondernemers

Bekijk onze 13 budgetvriendelijke ideeën om je bedrijf te promoten.

Meer informatie

Hoe kleine bedrijven zich aanpassen in 2021

Begin 2021 goed met nieuwe ideeën om je bedrijfsstrategie aan te passen.

Meer informatie

Waarom je bedrijf QR-codes nodig heeft

Maak het makkelijker en veiliger voor je klanten door QR-codes te gebruiken.

Meer informatie

Begin nu